Skal du markedsføre din virksomhed igennem Google Adwords eller SEO?

Har du en virksomhed, og ønsker du at investere penge i markedsføring og reklamer på internettet? Så er det en god idé at se sig om efter de store internetsider samt mulighederne for at reklamere for din virksomhed på deres sider. Google er her en stor udbyder, hvorigennem du ved placering og reklamer kan skabe stor værdi og vækst i din virksomhed. Her kan du som virksomhed benytte dig at to tiltag: Google adwords og SEO. I denne artikel kan du læse om forskellen på de to markedsføringsformer, så du derigennem kan vurdere, hvilken markedsføringsform der kan skabe størst værdi for din virksomhed.

Google Adwords

Hver gang du laver en Google-søgning, finder du en række annoncer i højrede side og i toppen af søgefeltet. Dette er de såkaldte Google Adwords reklamer. Her samarbejder Google Adwords med Google Adwords annoncører for at finde de reklamer, som passer bedst til det søgeord, du netop har indtastet. Altså har Google Adwords ikke noget at gøre med rækkefølgen på de foreslåede hjemmesider, som ses i venstre side, men er kun opbygget ud fra reklamepenge. Igennem Google Adwords bliver din virksomhed garanteret flere kliks, da din virksomhed virker supplerende med tilbud til de søgeord, som kunden i forvejen leder efter. Denne form for reklame er en rigtig god idé, hvis du har en større virksomhed, som har økonomisk overskud til at bruge en større sum penge på markedsføring. Det er nemlig virksomheden, som skal betale en sum, penge hver gang en kunde klikker på linket til virksomhedens hjemmeside. Derfor skal økonomien være bæredygtigt, inden din virksomhed opretter en Google Adwords konto. Kontakt en af de mange udbydere, for at få nogle Google Adwords priser.

SEO

SEO er i modsætning til Google Adwords netop den rækkefølge, som de forskellige hjemmesider placeres i ved en Google.søgning. På dansk betyder SEO ”søgemaskineoptimering” og er en teknik, som optimerer placeringen af din website på søgemaskiner såsom Google. Denne teknik er meget krævende og kræver ofte professionel assistance. Overordnet handler teknikken om at placere søgeord de rigtige steder i teksten samt det helt rigtige antal gange. Denne teknik kan være en del billigere end Google Adwords. Du og din virksomhed kan enten få professionelle til at hjælpe jer med søgemaskineoptimeringen af jeres hjemmeside eller prøve jer frem med de forskellige vejledninger på nettet – en god markedsføringsform hvis din virksomhed endnu er nyetableret og ønsker vækst, men pengene stadig er små.

 

Tags:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *